1948-1959

Convenience-fødevarer får vind i sejlene

Efterkrigstiden er præget af stigende velstand, og forbrugerne i USA og Europa bruger penge på maskiner, der gør livet lettere som fx køleskabe og frysere. De foretrækker også convenience-fødevarer, og Nestlé Alimentana imødekommer dette behov med nye produkter, herunder Nesquik og Maggi-færdigretter.

 

 

1948

I USA lancerer Nestlé Alimentana en opløselig te, Nestea, som er fremstillet efter samme metode som Nescafé, og som kan serveres varm eller kold. Nesquik, der let opløses i kold mælk, er også lanceret i USA og bliver en top-sællert.

1954

Nestlé’s børnemad har været tilgængelig siden 1948 som et pulveriseret produkt, men det relanceres nu som Cerelac. Maggi-krydderiet Fondor lanceres som et pulver, selv om det oprindeligt kun blev solgt som en bouillon-terning. Indpakket i en bekvem shaker kan det nu blive brugt som et krydderi i spisestuen og i køkkenet.

1957

Maggi lancerer dåseravioli. Produktets enorme succes får Nestlé til at lancere flere tilberedte fødevarer på dåse, og det bliver et nyt vækstsegment.