Sort by
Sort by

NESCAFÉ lancerer NESCAFÉ Farmers Origins:

NESCAFÉ kaffekapsler til Nespresso maskiner
NESCAFÉ kaffekapsler
Back to Press releases

Over halvdelen af danskerne foretrækker at nyde deres kaffe hjemme. Med lanceringen af de nye NESCAFÉ Farmers Origins kaffekapsler bliver dette i endnu højere grad muligt. Fra en ristretto direkte fra kaffens oprindelsesland – Etiopien og Uganda – til en espresso produceret i det sydlige højland i Indien, tilbyder hver variant en unik smagsprofil og oprindelseshistorie.

Lanceringen af NESCAFÉ Farmers Origins er den første kapsel-lancering fra NESCAFÉ, og tilfører verdens største kaffebrand kaffekapselekspertise fra Nespresso, og tilbyder danske kaffeelskere et endnu mere varieret udvalg af kvalitetskaffe derhjemme.

NESCAFÉ Farmers Origins kaffebønner stammer fra bæredygtig kaffedyrkning i nogle af verdens bedste kaffeproducerende lande. En scanbar QR-kode på pakken fortæller historien bag kaffen i kapslen, og viser hvordan hver region og kaffeplantage støttes af NESCAFÉs indsatser inden for bæredygtig kaffeproduktion.

Kaffen er indkapslet i hermetisk forseglet aluminium (lige som Nespresso kapsler), der et uendeligt genanvendeligt materiale, der bruges til at opretholde kaffens friskhed, og er kendt for sin lave påvirkning af klimaet. Kapslerne kan genbruges via Nespresso-butikker eller gennem udvalgte forhandlere.

NESCAFÉ lancerer 6 udsøgte smagsvarianter i Danmark:

Brazil: Lungo af 100% Arabica-bønner fra Brasilien med en balanceret og rund smag.

3 Americas: Lungo baseret på kaffe fra Costa Rica, Guatemala og Nicaragua med lækre noter af nødder og røget aroma.

India: Espresso af 100% Arabica-bønner fra det sydlige Indien med elegante mørkristede noter af kakao.

Africas: Ristretto – den stærkeste variant baseret på kaffe fra Etiopien og Uganda med eksotisk smag af vilde bær.

Colombia: Espresso af 100% Arabica-bønner fra Colombia med milde og frugtige noter – en klassisk espresso fra Colombia.

Colombia Decaf: Koffeinfri espresso af 100% Arabica-bønner fra Colombia med milde og frugtige noter – en klassisk espresso fra Colombia, bare koffeinfri.

Lanceringen kommer på et tidspunkt, hvor kaffen udfordres på flere fronter. Stigende temperaturer estimeres at reducere de arealer, der er anvendelige til kaffedyrkning, med op til 50%, mens cirka 125 millioner mennesker – hvoraf 80% lever på eller under fattigdomsgrænsen – er direkte afhængige af kaffe som levebrød. NESCAFÉ lancerede således i oktober 2022 ” NESCAFÉ Plan 2030”, der bygger videre på den eksisterende NESCAFÉ bæredygtighedsplan. NESCAFÉ vil over de næste 8 år investere mere end 1 milliard Schweizerfranc (7.782.800.000 DKK) i planen, som et led i Nestlés ambitiøse strategi, der skal accelerere overgangen til et regenerativt fødevaresystem og bl.a. sikre at virksomheden opnår net zero (netto nuludledning) i 2050. Gennem indfangelse og lagring af carbon i jorden vil NESCAFÉ reducere CO2-udledninger i kaffedyrkningen, mens NESCAFÉ støtter og styrker kaffebønderne med at implementere regenerative kaffedyrkningsmetoder.

Philipp Navratil, Head of Nestlés Coffee Strategic Business Unit, siger om lanceringen: "Som verdens førende kaffebrand, sigter NESCAFÉ mod at have en reel påvirkning på den globale kaffedyrkning. Vores indsats vil bidrage positivt både til kaffebønderne, til miljøet og til at drive forandring i hele kaffeindustrien."

NESCAFÉ Farmers Origins kan allerede nu findes på hylderne i bl.a. Bilka, Føtex, SuperBrugsen og Meny.

 

______________________________________________________________________________________________________

Nestlé er verdens største fødevarevirksomhed og er også den virksomhed, der investerer mest i fødevareforskning, nemlig ca. 11 mia. kr. om året. Nestlé er til stede i 187 lande i verden og har 308.000 medarbejdere, hvoraf 5.000 arbejder med forskning og udvikling. Nestlé omsætter årligt for ca. 580 mia. kr. Virksomhedens formål er at øge livskvaliteten og bidrage til en sundere fremtid. Nestlé tilbyder en bred vifte af produkter og serviceydelser til mennesker og kæledyr gennem hele deres liv. Nestlés mere end 2.000 mærker spænder fra globale brands som NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, After Eight, Purina Petfood, NAN, Cheerios og KitKat til lokale favoritter som fx OSCAR. Nestlé bygger sin strategi på ernæring, sundhed og velvære. Nestlé har hovedkontor i den schweiziske by Vevey, hvor den blev grundlagt for mere end 150 år siden.