Digital sundhed på vej

To Press Releases listsep 5, 2016

To så forskellige kendte virksomheder som Nestlé, der er verdens største fødevarevirksomhed, og elektronikgiganten Samsung, slår sig nu sammen i et opsigtsvækkende samarbejde for at skabe helt nye digitale produkter inden for sundhed og ernæring.

Målet med samarbejdet er, at Nestlés intensive fødevareforskning på 10,5 mia. kr. om året også skal udmønte sig i nogle lettilgængelige, smarte produkter på digitale platforme, som Samsung er specialist i at udvikle. Nestlé er i disse år i høj grad ved at specialisere sig i forskning i, hvordan personaliseret ernæring og de rette fødevarer til den enkelte kan forebygge store kendte sygdomme.

De to virksomheder skal udvikle produkter, der aldrig er set før, inden for personaliseret ernæring på en ny, smart måde, hvor den enkelte selv kan blive forsynet med personlige anbefalinger til ernæring, livsstil og fitness.

Målet er at give mennesker et redskab til at styre deres sundhed og velvære på én simpel og forbundet enhed i stedet for at skulle bruge en række forskellige platforme og enheder.

”Forskere fra de to virksomheder er allerede i fuld gang med samarbejdet – bl.a. på Nestlé Institute of Health Science i Lausanne og på Samsung Strategy and Innovation Centre i Silicon Valley i Californien. Vi har store forventninger til samarbejdet og ikke mindst til de produkter, der kommer ud af det. I begyndelsen af 2017 har vi allerede de første pilottests klar,” siger Nestlé Danmarks kommunikationschef Martin Broberg.

Yderligere information fås hos Martin Broberg, kommunikationschef i Nestlé Danmark: mobil 2321 2371.

Nestlé er verdens største producent af fødevarer og drikke og omsætter på verdensplan for ca. 600 mia. kr. årligt. Selskabet har 340.000 ansatte. Nestlé producerer og sælger kendte mærker som fx Nescafé, Nespresso, Nesquik, KitKat, NAN, Smarties, After Eight, Fitness, Cheerios og meget mere. 

 

Digital sundhed på vej