Kondenseret mælk er julens nye hit

København

Kondenseret mælk er blevet populært at benytte i bagværk ogdesserter, da den skaber en særlig konsistens og smag. Den nemme og velsmagendemælk er efterhånden – hos mange – blevet en fast ingrediens i fx. julesmåkager, karamel-glacerede æbler, chokoladekarameller eller ris à l'amande.

”Hvert år omkring juletid ser vi, at kondenseret mælk bliver mere og mere populært at benytte i diverse julelækkerier. Fordelene er også mange: den er fx let at bruge, den har lang holdbarhed, den stivner uden brug af gelatine, og den giver karameller en lækker blødhed,” siger Signe Lilledal, der er Nordic Brand Manager hos Nestlé.

Efteråret er kommet, og december nærmer sig. Derfor har Nestlé igen i år valgt at udgive en lille gratis opskriftsbog til den søde juletid. Folderen indeholder idéer til lækkerier med kondenseret mælk.

Opskriftbogen er bl.a at finde i Bilka, Føtex og Meny og på Nestlés danske hjemmeside.

”Vi håber, at både børn og voksne får glæde af opskriftbogen,og at de får nydt forskellige lækkerier i løbet af december. Der er mange muligheder med kondenseret mælk, og det er nemt at bruge for hele familien,” siger Signe Lilledal.

Sødet kondenseret mælk er en af de mere simple opfindelser, da den udelukkende består af to naturlige ingredienser – frisk komælk og sukker. Den er uden konserveringsmidler og kunstige farvestoffer – og har uden tvivl rent mælk i dåsen. J

Hent bogen gratis (pdf, 5 Mb)

Nestlé er verdens største producent af fødevarer og drikke og omsætter på verdensplan for ca. 640 mia. kr. årligt. Selskabet har 340.000 ansatte. Nestlé producerer og sælger kendte mærker som fx Nescafé, Nespresso, Nesquik, KitKat, After Eight, Fitness, Cheerios og meget mere.