Nestlé er populær blandt de unge

To Press Releases list

København

,
maj 4, 2016

Fødevareindustrien i Danmark rasler som helhed ned på analyseinstituttet Universums årlige rangliste blandt økonomistuderende, og Nestlé, der er verdens største fødevarevirksomhed, ligger i 2016 – trods et fald i forhold til 2015 – ganske pænt som nr. 26. 

Virksomheden er overbevist om en fortsat høj interesse for Nestlé blandt de danske unge:

- Vi tager placeringen på Universums rangliste med både sindsro og alvor på samme tid. For vi mærker i Nestlé Danmark, at vi er en meget attraktiv arbejdsplads blandt de unge – bl.a. pga. mange stærkt kvalificerede ansøgere hele tiden – og vi er på europæisk plan blandt de allermest populære virksomheder overhovedet, siger Mona Hald, HR Recruitment Consultant, Nestlé Danmark.

Hun peger på, at Nestlé har meget at tilbyde de unge:

- De unge er tiltrukket af vores store brands som Nescafé, Nespresso og Cheerios samt internationale karrieremuligheder. Vores placering på ranglisten i Danmark tillægger vi primært, at vi i kun to år har arbejdet intensivt med vores employer brand, og det tager typisk en del længere tid at oparbejde et rigtigt stærkt employer brand. Vi er godt på vej blandt de unge og oplevede for to måneder siden på Career Fair på CBS, at de unge efterfølgende ud af samtlige deltagende stande valgte Nestlé Danmark som den bedste. Så vi mener bestemt, at fødevareindustrien både nu og også fremover er meget interessant for de unge, siger Mona Hald. 

Nestlé Danmark arbejder med employer branding på mange måder, fx et stærkt samarbejde med unge talent-netværk og udvalgte uddannelser, ligesom virksomhedens ambassadør-netværk,N’courager, blandt de ansatte er effektivt.

- En af de mere utraditionelle måder er faktisk et af vores CSR-elementer, som er specielt for Nestlé: reduktion af ungdomsarbejdsløsheden, som vi arbejder med gennem Alliance4YOUth-programmet, og som mange unge kender til. Det skal forberede de unge til arbejdsmarkedet. I 2013 satte vi os i dette program det mål, at vi inden udgangen af 2016 ville ansætte 20.000 unge i Europa i enten faste jobs eller i praktikstillinger mv. Det mål når vi, når året er omme – i Danmark har vi allerede nået vores specifikke mål. Programmet i Nestlé Danmark indeholder desuden fx CV clinics og work shadowing, hvor en ung er på besøg hos os en dag og følger enten en leder eller en medarbejder, siger Mona Hald.