Nestlé fordobler overskuddet i Danmark

To Press Releases list

København

,
jun 8, 2016

Nestlé Danmark fordoblede i 2015 sit overskud i Danmark. Nestlé er verdens største fødevarevirksomhed og Europas største virksomhed, og virksomheden sælger internationalt kendte varemærker som fx Nescafé, Nesquik, Nespresso, NAN, After Eight, Fitness og Cheerios.

Nestlé kom i Danmark ud af året med et overskud på 18,9 mio. kr. ud af en omsætning på 465 mio. kr. Det er dobbelt så meget som i 2014, hvor Nestlé Danmark leverede en omsætning på 436 mio. kr. og et overskud på 9,2 mio. kr.

Fremgangen skyldes især et godt salg af kaffe og chokolade.

Overskuddet i 2015 betyder, at Nestlé Danmark forventer at betale 2,3 mio. kr. i selskabsskat for året.

”Vi har i et stærkt konkurrencepræget marked leveret et pænt overskud, og vi er tilfredse med resultatet. Når det er sagt, har vi naturligvis altid ambitioner om at øge væksten, mens vi samtidig har kig på vores omkostninger. Vi har trods vores omsætningsstigning i 2015 formået at fastholde vores omkostningsniveau. Samtidig har vi fx investeret i Nestlé Health Science, der blandt andet udvikler ernæringstilskud og produkter til mennesker med særlige medicinske behov. Det kan være til underernærede ældre eller til børn og voksne med særlige ernæringsbehov. Det er et yderst spændende område for Nestlé både nu og på sigt,” siger kommunikationschef Martin Broberg, Nestlé Danmark.

Han peger også på, at Nestlés strategi om ernæring, sundhed og velvære både i Danmark og globalt viser sin styrke og sin holdbarhed.

”På globalt plan leverer Nestlé-koncernen år efter år stabil organisk vækst og overskud – også i krisetider – og det gør vi, fordi vores eksisterende produkter hele tiden udvikles og forbedres, og fordi vi hele tiden udvikler og opfinder nye produkter. Hovedtrenden i både Nestlés eksisterende og nyudviklede produkter er mindre salt, sukker og fedt – og mere fuldkorn, hvor det er muligt. For vi ved, at det ikke kun er i Danmark, at forbrugerne ofte sammenligner produkternes næringsindhold i indkøbssituationen – det gør man også i mange andre lande og i andre dele af verden. Så ud over, at det er indlysende rigtigt for en fødevarevirksomhed som os hele tiden at udvikle velsmagende og ernæringsmæssigt bedre produkter, så er det også en sund forretningsstrategi. Derfor investerer Nestlé 12 mia. kr. årligt i forskning og udvikling af fødevarer. Det gør os til den virksomhed, der globalt investerer mest i udvikling og forskning på fødevareområdet,” siger Martin Broberg.

Senest er Garden Gourmet-serien lanceret på det danske marked. Det er et nemt alternativ til dem, der ikke spiser kød, eller ønsker at have en kødfri dag. Produkterne er baseret på vegetabilske proteinkilder, såsom soja, hvede, kikærter, gulerødder og røde linser. 


Yderligere informationer fås ved henvendelse til kommunikationschef Martin Broberg, Nestlé Danmark: 2321 2371 

Nestlé er verdens største producent af fødevarer og drikke og omsætter på verdensplan for ca. 600 mia. kr. årligt. Selskabet har 340.000 ansatte. Nestlé producerer og sælger kendte mærker som fx Nescafé, Nespresso, Nesquik, KitKat, Smarties, After Eight, Fitness, Cheerios og meget mere.