Sort by
Sort by

Nye kaffevaner hjælper Nestlé

To Press Releases list


 

Danskerne drikker mere instant kaffe (pulverkaffe) – den kaffe, som Nestlé opfandt i 1930’erne med opfindelsen af Nescafé.

Den trend er én af årsagerne til, at Nestlé Danmark kom ud af 2016 med et resultat før skat på 22,2 mio. kr. ud af en omsætning på 483,8 mio. kr. (mod hhv. 15,8 mio. kr. og 464,6 mio. kr. i 2015). Efter selskabsskatteomkostninger på 8,5 mio. kr. ender Nestlé Danmarks resultat for 2016 på 13,7 mio. kr. (under Nestlé Danmarks resultat hører også Nestlé Professional og Nestlé Health Science). 

Kommunikationschef Martin Broberg, Nestlé Danmark, er tilfreds med resultatet:

”Det er et tilfredsstillende resultat for året. Vi har fx haft succes inden for instant kaffe, hvor vi bl.a. er slået igennem med vores Nescafé Gold Organic & Fairtrade, som er blevet udviklet specifikt med udgangspunkt i den økologiske trend, som vi ser i Danmark, og som faktisk havde verdenspremiere i Danmark for et år siden. Det er i det hele taget interessant, at flere forbrugere har fået øjnene op for en gammel opfindelse som instant kaffe, som vi i Nestlé brygger udelukkende på rigtige kaffebønner. Vi har haft succes med både vores velkendte Nescafé-klassikere, men også med nye varianter,” siger Martin Broberg.

Nestlé har også haft vækst inden for medicinsk ernæring til patienter inden for Nestlé Health Science, der er et voksende område i hele Nestlé-koncernen.

”Det er en vigtig del af vores strategi og samtidig en fremtidssatsning, når vi i Nestlé afsætter 11 mia. kr. om året til fødevareforskning. Vi tror på, at en højere prioritering af ernæring er en forudsætning for og en vigtig del af en medicinsk behandling. Det kan forandre fremtidens sygehusvæsen, så udgifter til medicin kan reduceres. Hvis der fokuseres mere på forebyggelse gennem den rette ernæring, vil det kunne ændre menneskers liv positivt. Dette er en del af vores 2030-commitment til at hjælpe 50 millioner børn til at få et sundere liv,” siger Susanne Wolff, Ph.D i Human Ernæring og Videnskabelig rådgiver for Nestlé Health Science.

Nestlé er verdens største fødevarevirksomhed og er også den virksomhed, der investerer mest i fødevareforskning, nemlig ca. 11 mia. kr. om året. Nestlé er til stede i 189 lande i verden og har 328.000 medarbejdere, hvoraf 5.000 arbejder med forskning og udvikling. Nestlé omsætter årligt for ca. 625 mia. kr. Virksomhedens formål er at øge livskvaliteten og bidrage til en sundere fremtid. Nestlé tilbyder en bred vifte af produkter og serviceydelser til mennesker og kæledyr gennem hele deres liv. Nestlés mere end 2.000 mærker spænder fra globale brands som Nescafé, Nespresso, Nesquik, After Eight, Purina Petfood, NAN, Cheerios og Kit Kat til lokale favoritter som fx OSCAR. Nestlé bygger sin strategi på ernæring, sundhed og velvære. Nestlé har hovedkontor i den schweiziske by Vevey, hvor den blev grundlagt for mere end 150 år siden.