Sort by
Sort by

Q3-regnskab: Nestlé øgede salget

To Press Releases list

Nestlé øgede omsætningen med 1 pct. i årets første 3. kvartaler til i alt 449 mia. kr., mens den organiske vækst for årets ni første måneder lød på 3,3 pct. Det viser Q3-regnskabet, der blev offentliggjort 20. oktober. For hele året forventer Nestlés topchef, Paul Bulcke, en organisk vækst på ca. 3,5 pct.

"I et miljø præget af deflation og lave råvarepriser havde vi det privilegium at have volumenvækst, som ligger i den højere ende af industrien på både nye og udviklede markeder. Priserne forblev vage, men dog stigende. Vores vækst var bredt funderet på tværs af kategorier, og vi enten vandt eller fastholdt markedsandele i de fleste af vores virksomheder. Vi gør fremskridt i håndteringen af vores udfordringer og får indført vores forskellige initiativer midt i et generelt blødere handelsmiljø. I tråd med vores strategi fortsætter vi med at investere i fremtiden. Vi opretholder et højt niveau af brand-støtte, mens opbygningen af ​​vores innovations-pipeline, både globalt og lokalt, fortsætter. For hele året 2016 forventer vi i betragtning af det nuværende blødere miljø en organisk vækst på omkring 3,5 pct. og forbedringer i marginer og i den underliggende indtjening per aktie i faste valutaer,” siger Paul Bulcke.

I Danmark er Nestlé for alvor sprunget på økologibølgen i 3. kvartal med lanceringen af en økologisk version af et af verdens største brands, Nescafé, som der verden over drikkes 6.000 kopper af – i sekundet.

Danmark har den højeste markedsandel af økologiske produkter i verden, og det marked ønsker Nestlé at være med på med den nye økologiske Nescafé Gold Organic & Fairtrade, der er lavet af 100% økologiske, Fairtrade-certificerede arabicabønner.

”Vi vil gerne strategisk bruge Danmark som økologisk spydspids i hele Nestlé, og derfor er vi glade for, at der er blevet taget godt imod produktet i detailhandlen. Vi finder det også vigtigt, at dette Fairtrade-produkt er med til at sikre gode vilkår for kaffebonden og en bæredygtig fremtid. Kaffens fremtid er i det hele taget udfordret, og derfor arbejder vi hele tiden på at forbedre samarbejdet mellem kaffebønderne og Nestlé. Et eksempel på det er vores nyudviklede meget resistente og højtydende kaffeplante, som vi inden 2020 donerer 220 millioner af til kaffebønder,” siger Henriette Sonne-Schmidt, Kommerciel Direktør i Nestlé Danmark.

Ud over Nescafé har Nestlé også en række økologiske produkter fra Oscar i den danske detailhandel. Oscar producerer i Rønnede på Sjælland saucer, bouilloner og fonder, der både går til det professionelle marked som fx restauranter og caféer og til detailhandlen.

Nestlé er verdens største producent af fødevarer og drikke og omsætter på verdensplan for ca. 600 mia. kr. årligt. Selskabet har 340.000 ansatte. Nestlé producerer og sælger kendte mærker som fx Nescafé, Nespresso, Nesquik, KitKat, NAN, Smarties, After Eight, Fitness, Cheerios og meget mere. 

 

Q3-regnskab