Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Nestlé vælger igen Mediacom som mediepartner

To Press Releases list
Sep 13, 2019

Efter syv års partnerskab og efter en omfattende mediepitch er Nestlé Nordic glade for bekendtgøre et fortsat samarbejde med Mediacom inden for mediestrategi og aktivering.

”En af vores ambitioner er at vinde consumer moments,  hvor end forbrugerne er, og at fortsætte med at forbedre personlige forbrugeroplevelser. Vi er overbeviste om, at Mediacom kan understøtte os i at levere hurtig og relevant kommunikation i et fragmenteret medielandskab. Vores partnerskab med Mediacom indebærer ikke kun mediekøb for at understøtte vores ambition, men også vores interne content production team og datastrategier faciliteret af Mediacom og deres søsterselskaber. Mediacoms passion og konstante udvikling vil hjælpe os med at tilfredsstille vores forbrugere,” udtaler Niklas Andersson, Nordic Media & Digital Manager.

Mediacom siges at have demonstreret et højt niveau af kapacitet og talent med fornyet vægt på at skabe vækst for Nestlé brands.

”Mediacom har været og vil nu fortsat være en af vores centrale strategiske partnere. Sammen mødes vi og skaber engagement med den kompromisløse nordiske forbruger via vores brand portefølje. Jeg ser frem til fortsat at udvikle vores samarbejde i et omskifteligt og i sandhed inspirerende miljø på tværs af Norden”, udtaler Cathrine Suter Ossborn, Communications Director i Nestlé Nordic.

Jonas Hemmingsen, Nordic CEO of GroupM tilføjer:

“Vi er selvfølgelig ekstremt glade for, at Nestlé har valgt Mediacom og GroupM som deres fremtidige bureau. Nestlé har adskillige ikoniske globale brands og udfordrede os i vores pitch til at revurdere, hvordan vi bedst muligt skaber værdi for disse brands. Det var en omfattende proces over seks måneder, og det var meget inspirerende at få mulighed for at tænke fra bunden efter mange års samarbejde. Vi har et fantastisk team på tværs af Norden, og sammen med Nestlé har vi nytænkt måden, vi skaber værdifulde forbrugerindblik, bygger strategier for vækst og leverer mere værdi gennem en moderne og hybrid Open Agency model.”

Nestlés store portefølje inkluderer blandt andre Nespresso, Purina Petcare, Nescafé, Hälsans Kök og KitKat.

Nestlé er verdens største fødevarevirksomhed og er også den virksomhed, der investerer mest i fødevareforskning, nemlig ca. 11 mia. kr. om året. Nestlé er til stede i 189 lande i verden og har 308.000 medarbejdere, hvoraf 5.000 arbejder med forskning og udvikling. Nestlé omsætter årligt for ca. 603 mia. kr. Virksomhedens formål er at øge livskvaliteten og bidrage til en sundere fremtid. Nestlé tilbyder en bred vifte af produkter og serviceydelser til mennesker og kæledyr gennem hele deres liv. Nestlés mere end 2.000 mærker spænder fra globale brands som Nescafé, Nespresso, Nesquik, After Eight, Purina Petfood, NAN, Cheerios og Kit Kat til lokale favoritter som fx OSCAR. Nestlé bygger sin strategi på ernæring, sundhed og velvære. Nestlé har hovedkontor i den schweiziske by Vevey, hvor den blev grundlagt for mere end 150 år siden.


Yderligere informationer fås ved henvendelse til kommunikationschef Martin Broberg, Nestlé Danmark: 2321 2371

Article Type