FC Barcelona og Nestlé i usædvanligt parløb

For første gang nogensinde bliver verdens største fødevarevirksomhed, Nestlé, officiel sponsor for en sportsklub. Men så bliver det også med en vis manér...: Nestlé har nemlig indgået en 4-årig aftale med den verdensberømte spanske fodboldklub, FC Barcelona. Den usædvanlige aftale indbefatter ikke bare et sponsorat, men også en fælles forståelse om sammen at promovere ernæring, sport og uddannelse blandt børn og unge.

”Sammen med FC Barcelona er målet for denne utraditionelle, brede samarbejdsaftale at kombinere sportens værdier og elementer med en sundere og balanceret livsstil. Begge parter skal nu i marken for at oplyse og støtte børn i hele verden. Det gør Nestlé allerede i Danmark med et nyskabende projekt, der skal støtte bedre skolemad og motion,” siger Martin Broberg, kommunikationschef i Nestlé Danmark.

Motion og ernæring hos børn har nemlig i en længere årrække haft stort fokus hos Nestlé, hvor virksomheden fx i sit globale Nestlé Healthy Kids Programme støtter ernærings- og motionsprojekter for børn i 80 lande. Projektet har indtil nu nået 8 millioner børn.

”I Danmark støtter vi et nyskabende projekt under DTU Fødevareinstituttet, som lige nu undersøger, hvordan madpakkernes og mellemmåltidernes ernæringskvalitet kan forbedres, og hvordan det er muligt at inspirere til at skabe mere bevægelse i løbet af skoledagen. Sagen er, at fire ud af fem børn har madpakke med i skole. Den skal være så sund og inspirerende som muligt, og med skolereformen er der et øget behov for sundere skolemad. For når man er flere timer på skolen – og forhåbentlig får mere bevægelse på skemaet – kræver det også stort fokus på den rigtige mad, og det vil vi gerne give børn, forældre og lærere både rigtige og nemme redskaber til at gøre noget ved,” siger Martin Broberg.

Det globale samarbejde med FC Barcelona dækker Nestlé-produktet Nesquik. I Asien kendes produktet som Milo, og derfor vil man i Asien kun se Milo og FC Barcelona samarbejde.

Yderligere oplysninger fås hos Martin Broberg, kommunikationschef i Nestlé Danmark på mobil 2321 2371 eller mail [email protected]

Nestlé er verdens største producent af fødevarer og drikke og omsætter på verdensplan for ca. 600 mia. kr. årligt. Selskabet har 340.000 ansatte, heraf 5.000 forskere. Nestlé er den virksomhed, der investerer mest i fødevareforskning (ca. 11 mia. kr. årligt). Nestlé producerer og sælger kendte mærker som fx Nescafé, Nespresso, Nesquik, Maggi, NAN, KitKat, Smarties, After Eight, Fitness, Cheerios og meget mere.