Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Hvert syvende danske hjem serverer denne chokolade i julen

To Press Releases list
Dec 19, 2018

Britiske juletraditioner har ikke just haft nem vej til danskernes hjerter: vi forstår ikke, at englænderne er så vilde med deres Christmas Pudding, og deres valg af kalkun og kogte grøntsager til julefejringen undrer os også.

Men én britisk tradition er i den grad blevet en dansk juletradition i de seneste årtier: Quality Street.

Den lilla-dåse fra Nestlé med 12 farvevarianter er blevet et sikkert julehit i Danmark, og i år vil Quality Street-dåsen i julen blive serveret i hvert syvende danske hjem. Det viser en opgørelse over Nestlé Danmarks julesalg af Quality Street.

”Quality Street er et ikonisk julemærke, der handler om at bringe familier og venner sammen. Jeg tror blandt andet, at populariteten hænger sammen med valgfriheden, fordi man kan vælge sine mest populære varianter, når man sidder med fadet eller dåsen foran sig,” siger Torben Rasmussen, der er nordisk chef for Nestlé´s chokoladekategori.

På fabrikken i Halifax, England, producerer man hver dag 12 millioner stykker Quality Street, og her skønner man, at den lilla variant i dåsen er den mest populære blandt forbrugerne, mens den trekantede grønne variant også er meget populær.

Quality Street er gennem sine 80 år på markedet blevet så ikonisk, at BBC’s kendte kok og vært, Gregg Wallace, netop har tilbragt tre dage på fabrikken for at se, hvordan chokoladen produceres bag kulisserne. Programmet er en del af BBC’s 'Inside the Christmas Factory’ og sendes 17. december kl. 21.00 på BBC2.

Nestlé er verdens største fødevarevirksomhed og er også den virksomhed, der investerer mest i fødevareforskning, nemlig ca. 11 mia. kr. om året. Nestlé er til stede i 189 lande i verden og har 328.000 medarbejdere, hvoraf 5.000 arbejder med forskning og udvikling. Nestlé omsætter årligt for ca. 580 mia. kr. Virksomhedens formål er at øge livskvaliteten og bidrage til en sundere fremtid. Nestlé tilbyder en bred vifte af produkter og serviceydelser til mennesker og kæledyr gennem hele deres liv. Nestlés mere end 2.000 mærker spænder fra globale brands som Nescafé, Nespresso, Nesquik, After Eight, Purina Petfood, NAN, Cheerios og Kit Kat til lokale favoritter som fx OSCAR. Nestlé bygger sin strategi på ernæring, sundhed og velvære. Nestlé har hovedkontor i den schweiziske by Vevey, hvor den blev grundlagt for mere end 150 år siden. Yderligere informationer fås ved henvendelse til kommunikationschef Martin Broberg, Nestlé Danmark: 2321 2371

Article Type