Sort by
Sort by

Nestlé topper global NGO-rangliste

To Press Releases list

Nestlé ligger for andet år i træk øverst på Behind the Brands-ranglisten, en måling for verdens 10 største føde- og drikkevarevirksomheder i verden, herunder Coca-Cola, Mondelez, Kellogg’s, Danone, Unilever og Mars. Målingen foretages af en af verdens største NGO’er, Oxfam, og den foretages ud fra kriterier som virksomheders politikker i udviklingslande i forhold til kvinder som arbejdskraft i forsyningskæden, bønder og rettigheder til jord.

Nestlés lederskab i forhold til klimaforandringer bliver i undersøgelsen anerkendt med en score på 8 ud af 10 på en indikator, som Oxfam betegner som ”god”. Nestlé ligger også bedre end de øvrige virksomheder i undersøgelsen på emner som arbejderrettigheder, gennemsigtighed og politik for vandforbrug.

Nestlé støtter Oxfam’s og andre NGO’ers bestræbelser på at skabe fremskridt inden for en bæredygtig fødevareproduktion i verden, mens det er virksomhedens klare opfattelse, at samarbejde mellem samfund, regeringer og virksomheder er den bedste måde at opnå dette på.

”Vil vil gerne rose Oxfam for på konstruktiv vis at præsentere disse udfordrende emner i verden med denne rapport. Vi noterer os med tilfredshed, at vi er de øverste i undersøgelsen, men vi vil gerne understrege, at en forbedring af fødevaresikkerheden i verden kræver langt mere indsats af alle parter,” siger Peter Svensson, adm. direktør for Nestlé i Norden.

Han tilføjer:

“At adressere emner som ernæring, vand-ressourcer og udviklingen af landdistrikter er Nestlés måde at drive forretning på. I Norden har vi fx fokus på implementering af Nestlés verdensomspændende Healthy Kids Programme, der er et program, som forbedrer fysisk aktivitet og kosten blandt skolebørn, samt andre initiativer til at forbedre livet for Nordens indbyggere. Jeg kunne også nævne vores indsats i Nescafé Plan, hvor vi skaber bæredygtig kaffeproduktion.”

Læs mere om, hvordan Nestlé lader uafhængige auditører og NGO’er undersøge sine aktiviteter rundt om i verden, og hvordan Nestlés skaber Creating Shared Value (CSV) i hele sin forsyningskæde.