Ny metode gør pulverkaffe bedre

Dobbeltfilter til kaffe? Det lyder af meget – men det er ikke desto mindre en eksklusiv brygningsmetode, der giver markante ændringer i smagsoplevelsen af kaffe.

Med en såkaldt dobbelt-filter-teknik har en af verdens største kaffeproducenter, Nestlé, nu valgt at brygge sine friske kaffebønner, så de bliver til Nescafé Original. Dette ikon, der fik kultstatus blandt amerikanske soldater under 2. verdenskrig, har ellers siden opfindelsen i 1938 været brygget med en enkelt-filter-teknik.
Årsagen til brugen af den nye teknik er simpel – det gør simpelthen smagen bedre.

”Nescafé Original produceres populært sagt ved at brygge kaffe i stor skala og så bagefter spraytørre det. Nu har vi forbedret smagen ved at bruge en eksklusiv dobbeltfilter-teknik, som forstærker smagen og duften af kaffen, samtidig med, at de bitre noter forsvinder. Vi har beholdt den lettere mørkristede smag, for den er danskerne glade for,” siger Anna Lindqvist, nordisk marketing manager i Nescafé.

Også en anden populær Nescafé-version, Brasero, er nu sendt på markedet i ny version med forbedret smag og i nyt design. De nye versioner af Nescafé Original og Nescafé Brasero er allerede på det danske marked.
Nescafé, der findes i mange varianter, er et af verdens største brands. Globalt drikkes der 6.000 kopper Nescafé – hvert sekund.

For mere information: kontakt nordisk marketing manager i Nescafé, Anna Lindqvist på: +45 23 21 22 45.

Nestlé er verdens største fødevarevirksomhed og er også den virksomhed, der investerer mest i fødevareforskning, nemlig ca. 11 mia. kr. om året. Nestlé er til stede i 189 lande i verden og har 328.000 medarbejdere, hvoraf 5.000 arbejder med forskning og udvikling. Nestlé omsætter årligt for ca. 625 mia. kr. Virksomhedens formål er at øge livskvaliteten og bidrage til en sundere fremtid. Nestlés mere end 2.000 mærker spænder fra globale brands som Nescafé, Nespresso, Nesquik, After Eight, Purina Petfood, NAN, Cheerios og Kit Kat til lokale favoritter som fx OSCAR.