Nestlé præsenterer bæredygtighedsrapport for 2023: Vigtige skridt på vej mod Net Zero

Regenerative Agriculture

I centrum af Nestlés virke er en fast beslutning om at udvikle vores virksomhed på en måde, der respekterer vores planet og dens indbyggere. Vores nyeste bæredygtighedsrapport for 2023 fremhæver de vigtige fremskridt, vi har gjort mod bl.a. mod Net Zero.

”Vi står vi fast i vores engagement for at udvikle vores forretning med et konstant fokus på miljø- og socialt ansvar. Nestlés stærke og tilpasningsdygtige forretningsmodel sætter os i stand til at håndtere markedets udfordringer, udnytte nye muligheder og sikre en bæredygtig vækst” siger landechef for Nestlé Danmark, Thomas Blomqvist.

Et udpluk af rapportens highlights fremhæves her:

Signifikant nedskæring i drivhusgasser: Vi er glade for at kunne dele, at vi har opnået en reduktion på 13,5% i vores drivhusgasemissioner i forhold til vores udgangspunkt i 2018. Dette viser vores dedikation til at skille virksomhedsvækst fra miljøpåvirkning. Med øjnene rettet mod fremtiden er vi på rette spor mod vores mål om en 20% reduktion inden 2025.

Fokus på afskovningsfri forsyningskæder: Vores engagement går videre end til emissioner. Vi er begejstrede for at meddele, at 93,4% af vores primære forsyningskæder nu er uden afskovning, hvilket bekræfter vores forpligtelse til at beskytte planetens lunger.

Støtter regenerativt landbrug: Kernen i vores klimaindsats er regenerativt landbrug. Ved årets udgang stammede 15,2% af de råmaterialer, vi køber, fra praksisser, der genopbygger og revitaliserer landbrugsjorden. Vores mål er at øge dette tal til 20% inden 2025 som en del af vores indsats for at mindske emissioner i værdikæden og støtte landmænd i deres essentielle arbejde.

Ansvarlig indkøbspraksis: Vores ansvarlighed strækker sig også til indkøb af nøgleingredienser, hvor 36,2% nu købes under strenge bæredygtighedskriterier.

Genanvendelse og reduktion af plastik: 83,5% af vores plastik emballage kan nu genanvendes og vi har nået 14,94% reducering af vores jomfruplast vs 2018 baselinen.

Initiativer, der gør en forskel: Vores engagement i Nescafé Plan 2030 og Nespresso AAA Sustainable Quality™-programmet er eksempler på vores bestræbelser på at imødekomme forbrugernes ønske om mere bæredygtige produkter, mens vi samtidig forbedrer livet for landmænd og deres samfund.

Fremhæver ernæring og velvære: 2023 var også et fremtrædende år for Nestlés fokus på ernæring. Med et mål om at øge salget af ernæringsrige produkter markant inden 2030, er vi engagerede i at fremme en afbalanceret kost gennem ansvarlig markedsføring og forbedret ernæringsinformation.

Fremtidsudsigter: Vores bæredygtighedsrapport for 2023 er ikke blot en status over det forgangne år, men også et tegn på vores løfte om at fortsætte med at arbejde for en bedre fremtid. Vi er engagerede i at understøtte FN's verdensmål for bæredygtig udvikling med vores handlinger.

Om rapporten: Bæredygtighedsrapporten 2023 sigter mod at give et fuldt og afbalanceret billede af Nestlés væsentlige emner, relaterede påvirkninger og præstationer i kalenderåret, der slutter den 31. december 2023. Disse forpligtelser er i overensstemmelse med og understøtter FN's verdensmål for bæredygtig udvikling (SDG'erne). De fokuserer på at fremme sundere liv for voksne og børn, forbedre levevilkårene i de samfund, hvor Nestlé er til stede, og beskytte og genoprette miljøet. Rapporten er rettet mod et bredt publikum, herunder investorer, ikke-statslige organisationer, miljø-, sociale og governance-tjenester, kunder og leverandører.

For mere information, kontakt venligst Anna Hagemann Rise