Sort by
Sort by

Vores formål

Vi bruger madens egen styrke til at forbedre livskvaliteten for alle i dag og i de kommende generationer. Det er vores formål.

Vi er den gode mad, det gode livsselskab. Vi tror på madens egen styrke til at forbedre liv. God mad nærer og glæder sanserne. Det hjælper børn med at vokse sig sunde, kæledyr med at trives, forældre med at ældes yndefuldt og alle andre med at leve livet fuldt ud. God mad bringer os sammen. God mad respekterer også vores planet og beskytter ressourcer for fremtidige generationer.

Hos Nestlé udforsker og skubber vi konstant grænserne for, hvad der er muligt med fødevarer, drikkevarer og ernæringsmæssige sundhedsløsninger for at forbedre livskvaliteten og bidrage til en sundere fremtid. Vi fokuserer vores energi og ressourcer, hvor frigørelse af madens egen styrke kan gøre den største forskel for menneskers og kæledyrs liv, beskytte og forbedre miljøet samt skabe betydelig værdi for vores aktionærer og interessenter.

Vores brands

Vi har mere end 2000 mærker lige fra globale ikoner til lokale favoritter og findes i 187 lande over hele verden. Læs mere om vores nordiske mærker HER. (Link til "vores brands")

Vores ambitioner

Vi har defineret tre overordnede ambitioner for 2030, som styrer vores arbejde og støtter FN's mål for bæredygtig udvikling.
Få mere at vide om vores indsats på disse områder i Vores indvirkning.

Enkeltmennesker & familier

Hjælpe
50 millioner
børn til at leve et sundere liv

For samfund

Hjælpe med at forbedre
30 millioner
husstande i de lokalsamfund, der er direkte forbundet med vores forretningsaktiviteter.

For miljøet

Stræbe efter
0%
miljøpåvirkning i vores operationer

Vores bæredygtighedsinitiativer

Hos Nestlé tror vi på at vi som virksomhed skal gøre en positiv forskel i samfundet. Vi er overbeviste om, at der findes en stærk kraft mellem mad og dét at bidrage til en bedre livskvalitet. Og Nestlé, med vores globale rækkevidde, kan bidrage til at skabe en sundere fremtid. 
Dét kalder vi Creating Shared Value (CSV): Vi skal skabe en langsigtet værdi, ikke kun for vores aktionærer, men for mennesker, samfundet og planeten. 
For at sikre at vi er på ret vej og gør fremskridt, så har vi lavet 36 forpligtelser til samfundet. Disse hjælper os til at nå vores mål inden for bl.a. bæredygtighed og opfylde det ansvar, som vi har overfor samfundet. 

I vores globale bæredygtighedsrapport, Creating Shared Value 2021, findes et grundigt indblik i vores globale initiativer og fremgange og vores lokale, danske resumé, der giver et mere lokalt indblik i de aktiviteter vi arbejder med i Norden og i Danmark.