Nestlés forretningsprincipper

 

 

Nestlés forretningsprincipper er grundlaget for kulturen i vores virksomhed, som er blevet udviklet henover en periode på 150 år.

Siden Henri Nestlé udviklede modermælkserstatning til spædbørn, har vi bygget vores forretning på en overbevisning: Hvis vi skal sikre en langsigtet succes for vores aktionærer, så skal vi ikke bare overholde loven og sikre, at alle aktiviteter er bæredygtige - vi skal også skabe væsentlig værdi for samfundet. I Nestlé kalder vi dette ”Creating Shared Value”.

Nestlés forretningsprincipper skal udvikle og tilpasse sig til en verden i forandring. Vores grundværdier har rødder tilbage til virksomhedens oprindelse og afspejler virksomhedens grundlæggende holdning til retfærdighed og ærlighed samt en generel interesse for mennesket.

Nestlé er forpligtet til at følge forretningsprincipperne i alle lande, under hensyntagen til lokal lovgivning, kulturel og religiøs praksis.

Nestlé Nordic Management Policy