Nestlés værdier
Vores forretningsprincipper
Vores forretningsprincipper er kernen i vores virksomhed. De afspejler de grundlæggende ideer om retfærdighed, ærlighed og bekymring for enkeltpersoner og familier, samfund og planeten.
Lige siden Henri Nestlé først udviklede sin succesrige modermælkserstatning "Farine Lactée", har vi bygget vores forretning på den overbevisning, at for at have langsigtet succes skal vi ikke kun overholde alle gældende juridiske krav, samtidig med at vores aktiviteter er bæredygtige, men vi skal også skabe værdi for samfundet.
Vores interne regler kræver ikke kun nøje overholdelse af loven. De styrer også vores handlinger, selv om loven i nogle tilfælde vil være mildere, eller hvor der slet ikke er nogen gældende lov. Overholdelse af love og regler går ud over at holde tjeklister. Det kræver faste principper, der gælder i hele virksomheden og som giver klar vejledning til alle medarbejdere.
Mens vores forretningsprincipper er fast etablerede, tilpasser vi dem fortsat til en verden i forandring. For eksempel indarbejdede vi alle de ti principper i FN's Global Compact kort efter deres oprettelse, og vi fortsætter med at implementere dem i dag.
Vi er forpligtet til at følge vores forretningsprincipper i alle lande under hensyntagen til lokal lovgivning, kulturel og religiøs praksis.
Download Nestlé Corporate Business Principles (English - pdf, 4Mb).