Eksplosiv lynlancering af Starbucks giver stor pris til Nestlé

Før kendte vi kun duften og smagen af Starbucks fra kaffebarer og lufthavne. Men pludselig – på ingen tid – kom kaffen til at stå den i mange danske hjem. Det gjorde Starbucks at Home-kaffen især som kapselkaffe, der er eksploderet i Danmark under Corona. 
starbucks at home coffee
To Press Releases list

I mangen et Corona-øjeblik har kaffen fra det verdenskendte brand bragt glæde og styrke til danskernes mange koncentrerede arbejdstimer ved hjemmearbejdet – eller skabt en hyggestund om morgenen til den første kop kaffe.

Årsag: Nestlé Danmark lancerede med et brag i november 2019 Starbucks At Home-kampagnen i dansk detailhandel, og den holdindsats sammen med dansk detailhandel betød, at Nestlé Danmark 11. marts på Mærkevareleverandørernes generalforsamling (MLDK) fik overrakt prisen for Årets Lancering 2020. Den uddeles af NielsenIQ og MLDK hylder de mest succesfulde produktlanceringer i dagligvarehandelen, som er lanceret i perioden sidste halvår 2019 eller første halvår 2020.

”Vi lancerede hurtigt kampagnen, fordi vi vidste, at Starbucks At Home-produkterne ville være meget relevante for vores kunder i detailhandlen, og da vi internt fik muligheden for det, sendte vi Starbucks-kapsler til Nespresso-maskiner ud i detailhandlen 1. november 2019. De resterende Starbucks at Home-produkter som filterkaffe, hele bønner og kapsler til Nescafé Dolce Gusto blev lanceret i januar 2020. Vi er især stolte af, at Starbucks inden for kapsler har taget et tigerspring ind på markedet, hvor hver femte solgte kapsel i danske supermarkeder nu er Starbucks. Det viser, at danskerne under Corona har fokuseret på kvalitetskaffe,” siger Rolf Kube, der er Nestlé Danmarks Category Channel Sales Development Manager for kaffe.

Timingen var vigtig, peger Jonas Marslev på. Han er National Account Manager i Nestlé Danmark og arbejdede på højtryk, da Starbucks At Home-konceptet – som Nestlé globalt har erhvervet sig salgsrettighederne til i bl.a. detailhandel – på én gang skulle rulles ud i omkring 700 danske butikker og supermarkeder i november 2019. 

”Vi har med lanceringen i slutningen af 2019 ramt et tidspunkt, hvor danskerne prioriterer kvalitet mere. Folk vil i dag være deres egen barista og tage café-oplevelsen med sig hjem. De vil simpelthen forkæle sig selv. Især signaturkaffen House Blend fra Starbucks er faldet i god jord hos danskerne, og det er næppe så overraskende, at netop den er populær, da den er en mellemristet lungo. Vi er i Danmark glade for de mellemristede kaffevarianter,” siger Jonas Marslev.

Nestlé Danmark takker kunderne i detailhandlen for samarbejdet og takker de danske forbrugere, hvis fine modtagelse af Starbucks førte til prisen Årets Lancering 2020. 

”Vi er meget, meget glade for, at Starbucks At Home blev en game changer på det danske kaffemarked. Den blev lige nøjagtigt den fornyelse, som vi havde håbet så meget på og arbejdet så meget for,” siger Rolf Kube.

Yderligere oplysninger fås hos:

Rolf Kube, Category Channel Sales Development Manager i Nestlé Danmark: 2689 9975 

Jonas Marslev, National Account Manager i Nestlé Danmark: 2321 2616

Nestlé er verdens største fødevarevirksomhed og er også den virksomhed, der investerer mest i fødevareforskning, nemlig ca. 11 mia. kr. om året. Nestlé er til stede i 187 lande i verden og har 308.000 medarbejdere, hvoraf 5.000 arbejder med forskning og udvikling. Nestlé omsætter årligt for ca. 580 mia. kr. Virksomhedens formål er at øge livskvaliteten og bidrage til en sundere fremtid. Nestlé tilbyder en bred vifte af produkter og serviceydelser til mennesker og kæledyr gennem hele deres liv. Nestlés mere end 2.000 mærker spænder fra globale brands som NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, After Eight, Purina Petfood, NAN, Cheerios og KitKat til lokale favoritter som fx OSCAR. Nestlé bygger sin strategi på ernæring, sundhed og velvære. Nestlé har hovedkontor i den schweiziske by Vevey, hvor den blev grundlagt for mere end 150 år siden.