Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Forbrugere vil betale ekstra for bæredygtig emballage

nescafe
To Press Releases list

Hver femte dansker vil betale mere for et produkt, der kommer i en bæredygtig emballage, når de på emballagen har fået tydelig information om genanvendelsesmuligheder. De vil også være mere villige til at købe produkter i en bæredygtig emballage. Og manglende information om korrekt sortering på emballagen er en barriere for forbrugeren i indkøbssituationen.

Det er tre af konklusionerne i et stort forbrugerstudie fra forbrugeradfærdseksperterne på MAPP Centre, Aarhus Universitet. Her deltog Nestlé med produkter inden for kaffe, morgenmad og børnemad. 

Studiet, ”Suspack – consumer response toward sustainable food packaging solutions”, falder i tråd med Nescafés rejse henimod bæredygtig emballage. For Nescafé Gold-glasset er allerede designet til at kunne blive genanvendt. Glasset sorteres som glas, og låget som plastik. Næste store skridt på rejsen er Nescafé Gold refill-pakker, som var med i det store studium fra Aarhus Universitet.

”Vi kommer nu med Nescafé Gold i en refill softpack-emballage af monomateriale – dvs. helt igennem lavet af kun én type plastik. Materialet er derfor nu designet til genanvendelse, fordi det kan affaldssorteres som plastik. Dette vil vi også ændre for hele Nescafé-serien og er en del af Nestlés globale ambition om i 2025 kun at bruge emballage, der er genbrugelig eller genanvendelig,” siger Anna Lindqvist, som er marketing manager for Nescafé i Norden.

Desuden bliver Nescafés softpack-materiale (plastlaminat) med skiftet fra ikke-genanvendelig emballage også over 20 pct. Lettere, fordi der ikke længere er en aluminiumsbarriere i den ikke-genanvendelige pose, som ikke er der mere nu. Ser man på 2020-volumener for Danmark og Gold-sortimentet, betyder det, at Nescafé sparer omkring fire tons emballagemateriale.

Anna Lindqvist påpeger, at Nestlé og Nescafé er på en rejse:

”Vi er på vej, men ikke i mål. Vi går efter flere mål som fx at eliminere engangsemballage og at være med til at ændre forbrugeradfærden i en miljørigtig retning – det sidste ved øget information på produkterne om korrekt sortering. Med Nescafé har vi en særlig mulighed for at påvirke forbrugeradfærd, da der drikkes 6.000 kopper Nescafé verden over i sekundet. Det giver os også en stor forpligtelse til at arbejde målrettet med vores emballager.” siger Anna Lindqvist.

De nye refill-emballager fra Nescafé Gold er i disse dage ved at komme på hylderne i dansk detailhandel. 


Yderligere information fås hos:

Anna Lindqvist, nordisk marketingchef for Nescafé i Norden: +45 23 21 22 45

og hos:

Polymeros Chrysochou
Professor
Coordinator for Industry Cooperation at MAPP
Tel.: +45 2797 5243
Mail: [email protected] 
http://person.au.dk/[email protected]