Sort by
Sort by

Nestlé tager markedsandele globalt – også i Danmark

Thomas Blomqvist
To Press Releases list

Fødevarevirksomheden Nestlé leverede i årets første kvartal en omsætning på 21,1 mia. CHF (142,2 mia. DKK) og en organisk vækst på 7,7 pct.

Nestlé topchef, Mark Schneider, siger om 1. kvartals-tallene:
”Vi er tilfredse med Nestlés stærke organiske salgsvækst i første kvartal – en vækst, der bygger på bredt baserede bidrag fra de fleste geografiske områder og produktkategorier. Vores vækst blev drevet af disciplineret udførelse af ledere og medarbejdere, forbedret digital kapacitet og hurtig innovation, og det resulterede i, at vi tog yderligere markedsandele. Detailomsætningen oplevede en solid vækst, og kanaler uden for hjemmet oplevede tegn på forbedring. Vi bekræfter vores forventninger til året og vores midtvejsudsigter for en vedvarende midt-éncifret organisk vækst.”

Han tilføjer:
”Udviklingen af COVID-19-vacciner har givet verden håb, og vi støtter en bred og retfærdig levering af vacciner i de samfund, hvor vi opererer. Vores partnerskab med den internationale sammenslutning af Røde Kors og Røde Halvmåne-samfund hjælper med at få vacciner til dem, der har mest brug for dem. I disse udfordrende tider kan vi virkelig demonstrere, hvordan forretning kan fungere som en styrke for det gode og hjælpe med at fremskynde opsvinget.” 

Nestlé tager også markedsandele i Danmark – kaffe i fortsat hastig vækst
Nestlés kaffeområde fortsætter med at vise god vækst i Danmark. Landechef i Nestlé Danmark, Thomas Blomqvist (billedet), peger på, at mærker som Starbucks, Nescafé og Nescafé Dolce Gusto sælger godt i dansk detailhandel.

”Salgsmæssigt har det været et virkeligt positivt kvartal. Vores kaffeforretning med vores mærker Starbucks, Nescafé og Nescafé Dolce Gusto viser fortsat god vækst. Vi er stolte over, at flere og flere danske forbrugere værdsætter vores produkter og mærker, mens vi også ser, at vi er den leverandør, der bidrager mest til den aktuelle kategorivækst inden for kaffe i detailhandlen. Det er vigtigt, at vi udvikler nye koncepter og produkter i tråd med aktuelle tendenser og danske forbrugeres behov som fx lanceringen af Starbucks by Nespresso viste. Den lancering gav os i marts prisen ”Årets lancering” af Mærkevareleverandørerne (MLDK) og Nielsen IQ,” siger han.
Thomas Blomqvist tilføjer, at Nestlé Danmark, ud over over kaffe, også ser en større efterspørgsel efter morgenmad og konfekture i årets første kvartal

”Det skyldes bl.a. Corona-effekter, men også et vellykket påskesalg og en attraktiv produktportefølje,” siger landechefen. 


Nestlé er verdens største fødevarevirksomhed og er også den virksomhed, der investerer mest i fødevareforskning, nemlig ca. 11 mia. kr. om året. Nestlé er til stede i 187 lande i verden og har 308.000 medarbejdere, hvoraf 5.000 arbejder med forskning og udvikling. Nestlé omsætter årligt for ca. 580 mia. kr. Virksomhedens formål er at øge livskvaliteten og bidrage til en sundere fremtid. Nestlé tilbyder en bred vifte af produkter og serviceydelser til mennesker og kæledyr gennem hele deres liv. Nestlés mere end 2.000 mærker spænder fra globale brands som NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, After Eight, Purina Petfood, NAN, Cheerios og KitKat til lokale favoritter som fx OSCAR. Nestlé bygger sin strategi på ernæring, sundhed og velvære. Nestlé har hovedkontor i den schweiziske by Vevey, hvor den blev grundlagt for mere end 150 år siden.