Sort by
Sort by

Nestlés halvårsregnskab, juli 2022

Nestlés halvårsregnskab, juli 2022
To Press Releases list

Nestlé, der er verdens største fødevarevirksomhed, omsatte i første halvår af 2022 for 329 milliarder danske kr. og havde en organisk vækst på 8,1 pct. Det viser koncernens regnskab for årets to første kvartaler.
Nestlé forventer en organisk vækst for hele året på mellem 7 og 8 pct.

Nestlé-koncernens CEO, Mark Schneider, udtaler i forbindelse med regnskabet: 
”I det første halve år har vi leveret stærk organisk vækst og en markant forøgelse i underliggende indtjening per aktie. Vores lokale teams har implementeret prisstigninger på en ansvarlig måde. Volume og produkt mix har været robust takket være vores stærke brands, differentieret udbud og ledende markeds position. Vi begrænsede påvirkningen af hidtil uset inflationspres og forsyningsbegrænsninger på vores margen udvikling, gennem disciplineret omkostningskontrol og operationel effektivitet, parallelt med stigende investeringer i kapitaludgifter, digitalisering og bæredygtighed.”

Han fortsætter:
”Vi er fokuserede på at skabe shared value både på kort og langt sigt. Stigende fødevareusikkerhed rundt omkring i verden og forstærkede klima bekymringer med stigning i usædvanlige vejrmønstre, understreger vigtigheden af denne strategiske retning. Godt for dig og godt for planeten er de to afgørende strategiske søjler, som vores virksomhed forfølger urokkeligt, selv i en periode med markante udfordringer på kort sigt.”

Nestlés nordiske hovedkontor ligger i Danmark, og CEO for Nestlé Norden, Torben Emborg, kommenterer halvårs resultatet således: 

”Nestlé Group har i dag offentliggjort et stærkt halv års resultat i en tid påvirket af markante udfordringer med forsyningskæder, prisstigninger samt tilpasning til nye forbrugervaner post pandemien.  I denne kontekst fortsætter Nestlé Danmarks team med at demonstrere viljestyrke og agilitet til at drive en sund forretning og teamet har været en solid bidragsyder til den globale forretnings halv års resultat.”

Tilpasning til den nye virkelighed er stadig helt centralt pointerer Torben Emborg og fortsætter:
Nestlé Group har navigeret i et landskab med meget forskellige dynamikker på tværs af lande og kategorier, men alle dele af forretningen har vist sig modstandsdygtige og har hurtigt tilpasset sig den nye  virkelighed med nye arbejdsformer og et nyt mindset.
 Vi har indført prisstigninger for at imødekomme de stigende omkostninger, og vores primære fokus har hele tiden været at sikre og vedligeholde vores høje kunde og forbruger tilfredshed. Alt sammen uden at gå på kompromis med vores vigtige bæredygtigheds tiltag. 
Resten af 2022 vil fortsat være udfordrende og vi vil forblive agile og fokuserede på at håndtere den nuværende virkelighed samtidig med at vi driver vores langsigtede ambitioner.”

Yderligere information fås hos Anna Hagemann Rise, kommunikationschef i Nestlé Danmark, på mail [email protected] 

Nestlé er verdens største fødevarevirksomhed og er også den virksomhed, der investerer mest i fødevareforskning, nemlig ca. 11 mia. kr. om året. Nestlé er til stede i 187 lande i verden og har 308.000 medarbejdere, hvoraf 5.000 arbejder med forskning og udvikling. Nestlé omsætter årligt for ca. 580 mia. kr. Virksomhedens formål er at øge livskvaliteten og bidrage til en sundere fremtid. Nestlé tilbyder en bred vifte af produkter og serviceydelser til mennesker og kæledyr gennem hele deres liv. Nestlés mere end 2.000 mærker spænder fra globale brands som NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, After Eight, Purina Petfood, NAN, Cheerios og KitKat til lokale favoritter som fx OSCAR. Nestlé bygger sin strategi på ernæring, sundhed og velvære. Nestlé har hovedkontor i den schweiziske by Vevey, hvor den blev grundlagt for mere end 150 år siden.