Frivillig tilbagekaldelse af begrænset mængde NAN EXPERTPRO HA 1

NAN

Sundhed og sikkerhed for babyer er vores allerhøjeste prioritet.

Som konsekvens af vores strenge protokoller for produktkvalitet og sikkerhed, tilbagekalder vi frivilligt en begrænset mængde modermælkserstatning på grund af potentiel tilstedeværelse af Cronobacter sakazakii.

De berørte produkter er: NAN EXPERTPRO HA 1 (artikel nr. 12489069) med batch nummer 33120742C2 og udløbsdato 11.2025 som er solgt til få butikker og online webshops i perioden 29.11.23 til d 13.12.23. Vi estimerer at kun få produkter er solgt til forbrugere.

Batchnummeret og udløbsdatoen for det pågældende produkt findes bunden af dåsen. Ingen andre produkter eller produktbatch er berørt af dette.

Butikker og offentlige myndigheder er informeret og de relevante processer er igangsat for tilbagekaldelsen.

Det er vigtigt at understrege, at der ikke er fundet Cronobacter sakazakii i produkter distribueret til salg, og der er heller ikke rapporteret om nogen hændelser med sygdom i forbindelse med indtagelse af produktet. Cronobacter sakazakii findes almindeligvis i miljøet og forårsager generelt ikke alvorlig sygdom hos raske individer. Ved mistanke om sygdom eller ubehag efter indtagelse af det omtalte produkt, anbefaler vi at konsultere egen børnelæge og forklare årsagen til henvendelsen.

Tilbagekaldelsen tages som en forsigtighedsforanstaltning som et led i vores strenge protokoller for produktkvalitet og sikkerhed.

Kontaktinformation:

Forbrugere: Kontakt venligst Forbrugerkontakt på Nestlés hjemmeside eller ring på 80 30 01 10 mandag-fredag fra 9-16 eller skriv til os på: [email protected]

Hvis du ringer uden for vores åbningstid, har du muligheden for at vælge at blive ringet op, når telefonen igen åbner den følgende hverdag. Hvis du ønsker at blive ringet op i weekenden, så send os en mail med dit telefon nr. og så ringer vi dig op.

Kunder: Kontakt venligst Nestlé Kundeservice på hjemmesiden

Medier: Kontakt venligst Anna Hagemann Rise på [email protected]