Nestlé annoncerer aftale indgået om salg af Nordic Professionel Premium Culinary til Solina

København, d 7 februar 2024

Efter endt strategisk vurderingsproces annoncerer Nestlé hermed aftale om salg af Nordic Professionel Premium Culinary forretningen, som inkluderer OSCAR® og Puljonki® brands, samt to fabrikker beliggende i Rønnede, Danmark, og Juuka, Finland, til Solina. Transaktionen forventes afsluttet ved udgangen af marts og berørte medarbejdere vil blive holdt løbende opdateret gennem processen.

"Vi er fast overbeviste om, at Solina er den rette nye ejer af Nordic Professionel Premium Culinary forretningen samt at de vil tilbyde det rette miljø til fortsat succes af forretningen. Beslutningen om at sælge denne del af vores forretning vil give den de bedste betingelser for fremtidig vækst, samtidig med at Nestlé kan fokusere mere på vores resterende out-of-home portefølje. Nestlé fortsætter med at have et stærkt engagement i Norden og vil fortsætte med at tilbyde højkvalitets føde- og drikkevarer til nordiske familier, både i og uden for hjemmet," siger Markedschef for Nestlé Norden, Torben Emborg.

Opkøbet af OSCAR® og Puljonki® markerer et afgørende øjeblik i Solinas bestræbelser på at styrke sin tilstedeværelse på tværs af forskellige kanaler i det globale fødevarelandskab og vil styrke disse brands højkvalitetsløsningers position til nye markeder og kunder.
Anthony Francheterre, CEO for Solina, udtrykte sin entusiasme over opkøbet og udtaler:

"At erhverve OSCAR® og Puljonki® styrker vores fodfæste i fødevareservice-sektoren i Europa og globalt. Dette placerer Solina i en stærk position til at betjene kunder inden for casual dining-segmentet med innovative fødevareløsninger, der excellererer i smag, ernæring og mere. Derudover vil OSCAR® og Puljonki® brands både styrke og udvide vores omfattende kapacitet i sauce- og boullionkategorien".

Nestlé har været involveret i Nordic Professionel Premium Culinary forretningen siden 2011, efter opkøbet af OSCAR® & Puljonki® fra Paulig Group. Denne afhændelse vedrører udelukkende Nestlés Nordic Professionel Premium Culinary forretningen i Norden, mens alle andre nordiske kategorier forbliver upåvirkede. Nestlé Professional Zone Europe vil fortsætte med at have ansvaret for Professionel Premium Culinary forretningen uden for Norden, som i øjeblikket opererer under CHEF®.

Mediehenvendelser:

Nestlé