Sort by
Sort by

Nesquik morgenmad

To Press Releases list

Smag og behag er forskellig, og derfor er vores morgenmad forskellig. Men alle produkter har én ting til fælles: Fuldkorn er den ingrediens, der er mest af i vores morgenmad (på nær i Nestlé Glutenfri Cornflakes, da det indeholder ikke fuldkorn).

Vi fremhæver fuldkorn på pakkerne, fordi hele kornet er sundt, og fordi vi er stolte af at mestre den nødvendige fremstillingsteknik med friskmalet fuldkornsmel. Hos Nestlé arbejder vi målrettet med at bidrage til, at alle får mulighed for at få mere fuldkorn. Det er derfor ikke tilfældigt, at vi har et grønt banner på forsiden af morgenmadspakkerne med et kornaks sammen med oplysning om, hvor mange procent af produktet, der udgøres af fuldkorn.

I nogle produkter er der fx 45 % (Nesquik), i andre er der over 90 % fuldkorn (Havre CHEERIOS) – i alle tilfælde står det tydeligt ved siden af banneret. Banneret har vi brugt i alle lande i verden siden 2006. Det danske fuldkornsmærke blev lanceret i 2009.

Pakkerne er lavet sådan for at give forbrugerne klar information, og fordi vi er stolte af at bidrage med de sunde fuldkorn til den daglige ernæring. Ifølge Fuldkornspartnerskabet, som vi glade for at være en del af, er det under hver tredje dansker, der får nok fuldkorn og dermed de sundhedsmæssige fordele. http://www.fuldkorn.dk/.

Fuldkorn i morgenmad kræver, at fuldkorn males til mel i selve fremstillingsprocessen. Hele produktionen skal bygges op om fuldkorn, og det har vi gjort og vil fortsætte med at gøre. I alle vores produkter reducerer vi konstant mængden af salt, sukker og fedt, mens vi øger fuldkornsindholdet i de produkter, der indeholder fuldkorn. Og det vil vi også fortsætte med at gøre.

Nestlé er verdens største producent af fødevarer og drikke og omsætter på verdensplan for ca. 600 mia. kr. årligt. Selskabet har 340.000 ansatte. Nestlé producerer og sælger kendte mærker som fx Nescafé, Nespresso, Nesquik, KitKat, NAN, Smarties, After Eight, Fitness, Cheerios og meget mere. 

 

 

 Nesquik cereal image