Nespresso åbnede med et brag i Lyngby

Det gik ikke stille af, da Nespresso 1. august åbnede en ny butik i Magasin i Lyngby:

Mange tusinde kaffekapsler blev langet over disken på de tre første åbningsdage, og køerne til den gratis prøvesmagning af de 22 Nespresso-varianter var lange. Det glædede Johan Bäckström, Country Business Manager for Nespresso i Danmark.

”Det er helt overvældende, og det bekræfter os i, at det var en god idé at placere en butik i Lyngby. På den måde kan vi tiltrække mange kunder fra Nordsjælland, fordi mange af dem finder det lettere at handle i Lyngby end at skulle køre ind til København, hvor der – ligesom i Århus – også findes en Nespresso-butik,” siger Johan Bäckström.

Nordsjælland er også er et område, hvor der er mange Nespresso-kunder i forvejen – og mange potentielle nye kunder. I Lyngby vil Nespresso derfor servicere både de eksisterende kunder, som er kendte fra Nespresso-kundeklubben, men butikken er også en oplagt mulighed for at give flere nye kunder muligheden for at lære gourmetkaffen fra Nespresso at kende.

Og kvalitet er, hvad mange danskere går efter, når det gælder kaffe:

”Danskere er et af de mest kaffedrikkende folk i verden, og kravene til deres kaffe er store. Det passer perfekt ind i Nespresso’s koncept, hvor kun 1-2 pct. af verdens kaffebønner er gode nok til at kunne blive til en Nespresso-variant,” siger han.

Butikken i Lyngby er den 3. af slagsen i Danmark – og det hastigt voksende Nespresso-brand stopper ikke dér.

”Det er oplagt, at der med den store interesse for Nespresso fremover vil blive åbnet flere butikker i Danmark. Heldigvis har vi også vores populære butik på nettet, hvor man på alle tidspunkter af døgnet kan bestille vores kapsler og tilbehør,” siger Johan Bäckström.