Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Nu kommer plantebaseret instant kaffe til Danmark

Verdens største kaffebrand, Nescafé, som der globalt drikkes 5.500 kopper af i sekundet, kommer nu på det danske marked som cafe latte med plantebaseret mælk. Det sker i to versioner – en Nescafé Gold med mandelmælk og en Nescafé Gold med havremælk.
To Press Releases list
Jan 21, 2020
Nu kommer plantebaseret instant kaffe til Danmark

Det er den første instant kaffe med plantebaseret mælk i verden, og Nestlé Danmark forventer sig meget af de nye varianter.

”Vi har selvfølgelig glædet os meget til at lancere denne kaffeinnovation. Plantebaseret mælk vokser kraftigt i Danmark i disse år og tager markedsandele fra komælk. Derfor har vi mærket behovet for at sende Nescafé med plantebaseret mælk på markedet,” siger Anna Lindqvist, Marketing Manager i Nestlé Norden.

De to nye Nescafé Gold-varianter er veganske, og de fås med hhv. mandelmælk og havremælk. Blandingerne giver en glat, cremet smag.

”Vores nye premium Nescafé Gold bringer den plantebaserede café latte-trend fra kaffebaren ind i de danske hjem. Det eneste, der skal til, er kogende vand, så det er også en billig kop kaffe at lave i forhold til fx kaffebarens udvalg. Nescafé er verdens foretrukne kaffe, men vi tager ikke vores placering for givet. Vi er hurtige til at få øje på og omfavne hurtigt voksende kaffetrends,” siger Anna Lindqvist.

Det var Nestlé, der i 1938 opfandt instant kaffe i form af Nescafé. Da den brasilianske regering i 1929 spurgte Nestlé om en måde, som landet kunne udnytte sit enorme kaffeoverskud på, udviklede Nestlé mærket Nescafé, der blev lanceret i 1938 som ”pulveriseret ekstrakt af ren kaffe". Den nye kaffetype kunne bevare kaffens naturlige smag og kunne fremstilles ved simpelthen blot at tilsætte varmt vand.

Få år senere fik mærket sit store gennembrud, da amerikanske soldater kæmpede i den fugtige varme i Asien under 2. verdenskrig. Almindelig kaffe kunne ikke holde sig. Men det kunne Nescafé. Og den kunne tilberedes overalt. Den nemme tilberedning var også grunden til, at Nescafé var den første kaffe, der blev drukket på Månen, da den var nem at have med ombord på Apollo 11, da den landede på Månen i 1969.

Også danskerne har taget Nescafé til sig i deres hjerter. Nescafé er det største instant kaffe-brand i Danmark, hvor det fås i 22 varianter.

Nestlé er verdens største fødevarevirksomhed og er også den virksomhed, der investerer mest i fødevareforskning, nemlig ca. 11 mia. kr. om året. Nestlé er til stede i 189 lande i verden og har 308.000 medarbejdere, hvoraf 5.000 arbejder med forskning og udvikling. Nestlé omsætter årligt for ca. 600 mia. kr. Virksomhedens formål er at øge livskvaliteten og bidrage til en sundere fremtid. Nestlé tilbyder en bred vifte af produkter og serviceydelser til mennesker og kæledyr gennem hele deres liv. Nestlés mere end 2.000 mærker spænder fra globale brands som Nescafé, Nespresso, Nesquik, After Eight, Purina Petfood, NAN, Cheerios og Kit Kat til lokale favoritter som fx OSCAR. Nestlé bygger sin strategi på ernæring, sundhed og velvære. Nestlé har hovedkontor i den schweiziske by Vevey, hvor den blev grundlagt for mere end 150 år siden.

Yderligere informationer fås ved henvendelse til kommunikationschef Martin Broberg, Nestlé Danmark: 2321 2371
  

Article Type