Sort by
Sort by

Hvad er jeres holdning til the Corporate Climate Responsibility Monitor offentliggjort den 7. februar 2022?

Vi ser positivt på granskning af vores handlinger og forpligtelser af vores klima indsatser. Men, the New Climate Institutes Corporate Climate Responsibility Monitor (CCRM) rapport har et mangelfuldt billede af vores tilgang og den indeholder ligefrem signifikante ukorrektheder.
Nestlé’s net zero Climate Roadmap er valideret af Science Based Targets initiative (SBTi). Arbejdet bag denne validering er stringent og omfattende. Vi har forsøgt at indgå i dialog med the New Climate Instititue for at forklare vores data og metodikken bag vores strategi. 
I modsætning til hvad rapporten fremstiller, så sammenlignes alle vores klimamål faktisk med vores 2018 baseline (92 millioner tons CO2). Dette betyder, at vi i 2030 planlægger at have halveret dette tal til circa 46 millioner tons CO2. Dvs en decideret 50% reduktion fra vores 2018 CO2-emissioner. Det er et meget udfordrende mål der naturligvis vil inkludere enhver CO2 udledning forbundet til vores vækst.  

Få mere information om vores handlinger og fremskridt inden for climate change  i vores Creating Shared Value and Sustainability report.

Hvad dækker jeres Climate Roadmap over? 

Vores mål dækker over alle 3 ”scopes” af vores aktiviteter, også de udledninger der ikke er direkte under vores kontrol. Vi kommunikerer tydeligt og åbent hvilke udledninger, der falder inden for disse omfang.  Vi nøjes derved ikke blot med at følge SBTi Net-Zero Standard men går endnu længere. Du kan finde mere information omkring vores klimaaktiviteter ang udledninger på side 7 i vores Climate Roadmap.
Vores forståelse for området vil styrkes i takt med at vi identificerer og måler udledninger og får mere og forbedret data. 


Hvad er jeres ambition ang brug af vedvarende energy? Hvorfor giver I ikke et mere detaljeret billede?

Vi sigter mod at 100% af al elektricitet i Nestlés fabrikker, lagre, logistik og kontorer vil være fra vedvarende energi-kilder i 2025. Vi køber allerede mere end 50% af vores elekticitet på denne måde og vi vil fortsætte med at vækste denne rate så hurtigt som det er muligt. Detaljer omkring mængder af vedvarende energi vi køber hvert år er offentligt tilgængeligt på ekspert websites så som CDP. 

Hvilken rolle spiller CO2 kvoter i jeres net zero ambition?

For at opnå vores net zero ambition, vil vores fokus primært være på eliminering af CO2-udledninger i vores direkte og indirekte værdikæde. 
Ud over vores corporate klimaarbejde, der ændrer den måde vi opererer på, ønsker vi at involvere vores brands så de engagere forbrugererne på vores rejse. For at blive certificeret CO2-neutrale, skal vores brands måle deres totale GHG udledninger. De skal derefter reducere og fjerne dele af disse udledninger i deres egne operationer og værdikæde (og, over tid, styrke deres indsatser som et led i vores overordnede corporate rejse) inden de kan offsette (modregne) resten gennem særlige højt verificerede ordninger. F.eks. er vores plantebaserede drikkevarebrand Wunda certificeret CO2 neutrals. Du kan læse mere om den tilgang og metode vi anvender på Wundas website.